فصل سوم
10 از 10
بدون اسپویل!
بدون شک با قوی ترین فصل از سریال های مارول-نتفلکیس طرف هستیم. مبارزات و داستان به قدری پیشرفت کرده و اونقدر هیجان سریال بالاست که بیشتر مخاطبان قسمت هارو در زمان کوتاه و پشت سر هم تماشا میکنن.
فصل سوم دردویل نمرات بالایی از سایت های مختلف کسب کرده و تا به اینجا بسیار موفق بوده. شخصیت های جدید سریال ظرفیت بسیار بالایی دارن و از نظر ساختار ، تم بسیار تاریک تری نسبت به فصول گذشته شاهد هستیم.
سریال تا جایی که تونسته تلاش کرده ایده های مبارزه ای جدید رو استفاده کنه. ما گاهی در این فصل شاهد مبارزه های طولانی و بدون کات بودیم و به قدری جذاب بودن که حتی اگر سختگیر هم باشید نمره بالا به این فصل میدید.
شخصیت ها بخصوص شخصیت "ویلسون فیسک"بسیار خارقالعاده و به اصطلاح کمیکی بهشون پرداخته شده.
موسیقی این فصل هم طبق معمول بسیار خوب بود.
پ.ن- توی این اخبار کنسلی سریال ها از نتفلیکس ، امیدوارم تیم "Defenders" با ساختار جدید و البته با حضور دردویل ساخته بشه. ما شاهد این بودیم که سریال های مارول-نتفلیکس حتی با وجود داستان بسیار تخیلی مثل "آیرون فیست" ، پتانسیل بسیار بالایی دارن. امیدوارم که یک بازنگری شکل بگیره و این شخصیت های جذاب دوباره با قدرت ساخته بشن.
متاسفانه بعد از کنسل شدن سریال Iron fist ، این دفعه هم نوبت به این سریال رسید و فصل سوم سریال لوک کیج توسط نتفلیکس کنسل شد!
"رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات"
امتیاز 8 از 10
بدون اسپویل!
سریال "Maniac" یا به فارسی که برخی سایت ها "دیوانه" هم ترجمه کردن با وجود اینکه شروع خسته کننده ای داره ولی از اون سریال هاست که اگر از فضاسازی و داستان های پیچیده لذت میبرید ، دیدنش به شما توصیه میشه.
"اما استون" ، "جونا هیل" تیم بازیگری سریال رو تشکیل میدن و کارگردان سریال "کری جوجی فوکوناگا" هست که ما اونو با فصل اول بسیار موفق سریال " کارآگاه حقیقی" میشناسیم.
در داستان ، شخصیت ها هر کدوم مشکلات خودشون رو دارن و وارد برنامه یا آزمایشی میشن که قراره مشکلاتشون رو درمان کنه. بعد ها داستان های موازی و متغیر شکل میگیره.
برخی دوستان گفتن که سریال هیجان نداره و من هم موافقم با این تفاوت که به نظر من میشد سریال با این زمان بندی کمتر از 6 قسمت باشه یا میشد با داستان جمع و جورتر یک فیلم سینمایی بشه. بنابراین من معتقدم سریال به تمام ظرفیت خودش نرسیده و میشد داستان رو بسیار خاصتر به نمایش در اورد.
"کری جوجی فوکوناگا" کارگردان بسیار خوبی هست و تم سریال بسیار خلاقانه است . موسیقی متن که به نظر من ضعیف بود و از همچین تیم سازندهی خلاقی بعید بود چنین انتخابی.
در آخر راجعبه ژانر سریال باید عرض کنم که نمیشه در یک ژانر معین این سریال رو قرار داد . نتفلیکس سریال رو توی "دارک کمدی" قرار داده ولی به نظر من ژانری که نمیشه بهش نسبت داد همین هست.
متشکرم
امتیاز 6 از 10
بدون اسپویل!!!
به نظر من برخلاف "گومورا" که شهر ناپل رو جولانگاه فساد مافیای کامورا نشون میداد و تصویر موفقی هم بود در "سوبورا" عملا ما چنین تصویری نمیبینیم.
به نظرم فیلم برای تصویر سازی و شخصیت پردازی "سامورایی" و در واقع هر کدوم از شخصیت های دیگه موفق نبوده.
از لحاظ داستانی فیلم ضعف عمیق داشت و به خوبی به بیننده معرفی نمیشد.
متشکرم
امتیاز 6 از 10
بدون اسپویل!!!
به نظر من برخلاف "گومورا" که شهر ناپل رو جولانگاه فساد مافیای کامورا نشون میداد و تصویر موفقی هم بود در "سوبورا" عملا ما چنین تصویری نمیبینیم.
به نظرم فیلم برای تصویر سازی و شخصیت پردازی "سامورایی" و در واقع هر کدوم از شخصیت های دیگه موفق نبوده.
از لحاظ داستانی فیلم ضعف عمیق داشت و به خوبی به بیننده معرفی نمیشد.
متشکرم
خطر اسپویل!!!
اول اینکه قرار این شد که فصل سوم ، به اتفاقاتی که آخر فصل دوم رخ داده بپردازه واسه همین باید منتظر فصل سوم باشیم.
ولی از کمیک ها متوجه میشیم که آیرون فیست فقط یک نفر نیست ممکنه چندین آیرون فیست در دنیا داشته باشیم. و بعد اینکه آیرون فیست بودن این قابلیت رو هم داره که نیرو رو به سلاح (مثلا شمشیر یا تفنگ) منتقل کنه. رنگ های متفاوتی هم داره
فصل 1 تا 3 : امتیاز 10 از 10
بدون اسپویل!!!
سریال Gomorra بر پایه کتابی با همین نام توسط 'رابرتو ساویانو' نویسنده و روزنامه نگار در سال 2006 نوشته شده.
در سال 2008 هم فیلمی به نویسندگی خود 'ساویانو' ساخته شده و در سال 2014 شخص ساویانو این بار 'ماجرای گومورا' رو به تلویزیون اورده.
معنی لغوی گومورا (ممکنه بنده اشتباه کنم چون ممکنه به زبان ایتالیایی معنی مختلفی بده) در برخی از کتب به معنی قبرستان یا شهری هست که در کنار دریای مرگ قرار داره و بهوسیله خداوند نفرین شده هست.(ممکنه اشتباه کرده باشم)
ولی باز هم بی ربط به داستان نیست.
گومورا درواقع در حال بیان وضعیت مافیای (Camorra) اون هم بین داستان نسبتا جذاب و گیرای 'ساویانو' هست.
بی ربط نیست که بگیم 'رابرتو ساویانو' بعد از نوشتن گومورا مورد تهدید قرار گرفت و الان تحت مراقبت پلیس زندگی میکنه.
به گفته 'ساویانو'، مافیاهای 'سیسیل' و دیگر مافیاهای مطرح که احتمالا بارها توی آثار سینمایی یا تلویزیونی اسمشونو شنیدیم، در مقابل مافیای 'کامورا' درواقع جوک بیمزه ای بیش نیستن.
آمار و ارقام ضد و نقیض از کشته شده ها توسط مافیای 'کامورا' بیش از هزاران نفر در مدت کوتاهی هست. درواقع هنوز هیچ راهی برای متوقف کردن این مافیا وجود نداره و اتفاقا چیزی که سریال سعی میکنه همیشه یادآوری کنه، ضعیف بودن پلیس جلوی این مافیاست.
بخش عمده ای از فعالیت 'کامورا' در شهر ناپل ایتالیاست.
البته این به این معنا نیست که در شهر های دیگه و یا در کشور های دیگه فعال نیستن.
کامورا هم مثل مافیای سیسیل مجموعه ای از گروه های کوچک یا به قول ایتالیایی ها 'خانواده' های کوچک و بزرگ هست. اما تفاوتی که این مافیا با بقیه اینه که گروه ها مستقل از همدیگه کار میکنن و در نتیجه تقریبا هیج قانونی بین این گروه ها وجود نداره. بخاطر همین این مافیا بیرحم تر، قوی تر و با نفوذ تر از مافیای سیسیل هست. در واقع مافیای سیسیل تا زمانی که خانواده ها طمع نکنن شرایط برای همه به خوبی سپری میشه ولی در کامورا جنگ یک اتفاق طبیعیهست.
واکنش مردم نسبت به کامورا یکی دیگه از دلایل شکست ناپذیر بودن این مافیاست. چرا که این مافیا از دل خود این مردم بیدار شده و این مافیای بی رحم درواقع فرمانروای اون بخش از مردمه. پلیس توانایی مقابله با چنین مافیای قدرتمند و ریشه داری رو نداره و تنها زوری که میتونه بزنه، دستگیری رییس های گروه هاست و با دستگیری، رییس دیگر جایگزین میشه و دوباره همون داستان ها تکرار میشه. از اینجاست که ما با ذهن و ایده 'ساویانو' نویسنده گومورا آشنا میشیم.
خانواده ساواستانو بخش اعظمی از قدرت کامورا رو در اختیار دارن تا زمانی که شخصی به نام کونته باعث به خطر افتادن منافع این خانواده میشه و سریال گومورا از این نقطه شروع میشه.
شخصیت Ciro که سعی میکنه خانواده ساواستانو هارو قدرتمند کنه اما با مخالفت هایی رو به رو میشه و شخصیت Gennaro فرزند خانواده ساواستانو و آینده این نسل. همه این شخصیت ها نوید یک درام هیجان انگیز و اساسی رو میده.
ویژگی ای که سریال داره، فیلمبرداری اون هم از مناطق فقیر و یا مافیایی شهر ناپل هست. میشه برای اثبات این حرف، به ساختمان هایی اشاره کرد که سریال بیشترین تاکید رو براشون داره. ساختمون های مسکونی که درواقع دژ حکومتی کاموراست. مواد مخدر و بسیاری از فساد ها در کنار یا داخل این ساختمون ها انجام میشه.
شخصیت پردازی ها میشه گفت جزو بهترین شخصیت پردازی ها در تاریخ تلویزیون هستند. موزیک اگرچه یک نواخت و یک دست در تمام اپیزود هاست اما زیباست.
هیجانی بودن سریال نقطه قوت این مجموعه است. شخصیت ها هم به طبع توی این کامورای بیرحم احتمال دارن حذف بشن و این هم نقطه قوت دیگه از سریال.
یه نکته دیگه که من خیلی خوشم میاد اینه که سریال تا جایی که بتونه، داستان رو پیش میبره و براش فرقی نداره شخص اول باشه یا نه.
در کل سریالی بسیار زیباست و پیشنهاد میکنم حتما تماشا کنید.
ارادت
سلام دوست عزیز
من فکر کنم ما کاربرها یا هرکسی که علاقمند به سینماست باید یک بار دیگه سر مفاهیم بحث کنیم.
دوست عزیز سینما هم مثل بقیه هنر هاست، ترویج خشونت دیگه چیه؟
راجع به این فیلم چون من قسمت هایی ازش دیدم میتونم بگم توی ژانر تخیلی ساخته شده ولی وقتی یه بخشی از خشونت به نمایش در میاد، به نظر شما ترویج خشونته؟
جدی میگم این بحث ها سر موسیقی مثل راک و متال هم میشه و حتی برای نقاشی هم میشه این نوع تفکرات رو عنوان کرد.
هنر بیان احساسی یا منطقی یک اتفاق است. حالا میخواد خشونت باشه یا هر چیز دیگه.الزاما هم هنر میتونه واقعیت نباشه.
قربانت
10 از 10
بدون اسپویل!
بدون شک با قوی ترین فصل از سریال های مارول-نتفلکیس طرف هستیم. مبارزات و داستان به قدری پیشرفت کرده و اونقدر هیجان سریال بالاست که بیشتر مخاطبان قسمت هارو در زمان کوتاه و پشت سر هم تماشا میکنن.
فصل سوم دردویل نمرات بالایی از سایت های مختلف کسب کرده و تا به اینجا بسیار موفق بوده. شخصیت های جدید سریال ظرفیت بسیار بالایی دارن و از نظر ساختار ، تم بسیار تاریک تری نسبت به فصول گذشته شاهد هستیم.
سریال تا جایی که تونسته تلاش کرده ایده های مبارزه ای جدید رو استفاده کنه. ما گاهی در این فصل شاهد مبارزه های طولانی و بدون کات بودیم و به قدری جذاب بودن که حتی اگر سختگیر هم باشید نمره بالا به این فصل میدید.
شخصیت ها بخصوص شخصیت "ویلسون فیسک"بسیار خارقالعاده و به اصطلاح کمیکی بهشون پرداخته شده.
موسیقی این فصل هم طبق معمول بسیار خوب بود.
پ.ن- توی این اخبار کنسلی سریال ها از نتفلیکس ، امیدوارم تیم "Defenders" با ساختار جدید و البته با حضور دردویل ساخته بشه. ما شاهد این بودیم که سریال های مارول-نتفلیکس حتی با وجود داستان بسیار تخیلی مثل "آیرون فیست" ، پتانسیل بسیار بالایی دارن. امیدوارم که یک بازنگری شکل بگیره و این شخصیت های جذاب دوباره با قدرت ساخته بشن.
"رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات"
بدون اسپویل!
سریال "Maniac" یا به فارسی که برخی سایت ها "دیوانه" هم ترجمه کردن با وجود اینکه شروع خسته کننده ای داره ولی از اون سریال هاست که اگر از فضاسازی و داستان های پیچیده لذت میبرید ، دیدنش به شما توصیه میشه.
"اما استون" ، "جونا هیل" تیم بازیگری سریال رو تشکیل میدن و کارگردان سریال "کری جوجی فوکوناگا" هست که ما اونو با فصل اول بسیار موفق سریال " کارآگاه حقیقی" میشناسیم.
در داستان ، شخصیت ها هر کدوم مشکلات خودشون رو دارن و وارد برنامه یا آزمایشی میشن که قراره مشکلاتشون رو درمان کنه. بعد ها داستان های موازی و متغیر شکل میگیره.
برخی دوستان گفتن که سریال هیجان نداره و من هم موافقم با این تفاوت که به نظر من میشد سریال با این زمان بندی کمتر از 6 قسمت باشه یا میشد با داستان جمع و جورتر یک فیلم سینمایی بشه. بنابراین من معتقدم سریال به تمام ظرفیت خودش نرسیده و میشد داستان رو بسیار خاصتر به نمایش در اورد.
"کری جوجی فوکوناگا" کارگردان بسیار خوبی هست و تم سریال بسیار خلاقانه است . موسیقی متن که به نظر من ضعیف بود و از همچین تیم سازندهی خلاقی بعید بود چنین انتخابی.
در آخر راجعبه ژانر سریال باید عرض کنم که نمیشه در یک ژانر معین این سریال رو قرار داد . نتفلیکس سریال رو توی "دارک کمدی" قرار داده ولی به نظر من ژانری که نمیشه بهش نسبت داد همین هست.
متشکرم
بدون اسپویل!!!
به نظر من برخلاف "گومورا" که شهر ناپل رو جولانگاه فساد مافیای کامورا نشون میداد و تصویر موفقی هم بود در "سوبورا" عملا ما چنین تصویری نمیبینیم.
به نظرم فیلم برای تصویر سازی و شخصیت پردازی "سامورایی" و در واقع هر کدوم از شخصیت های دیگه موفق نبوده.
از لحاظ داستانی فیلم ضعف عمیق داشت و به خوبی به بیننده معرفی نمیشد.
متشکرم
الفاتحة مع الصلوات
بدون اسپویل!!!
به نظر من برخلاف "گومورا" که شهر ناپل رو جولانگاه فساد مافیای کامورا نشون میداد و تصویر موفقی هم بود در "سوبورا" عملا ما چنین تصویری نمیبینیم.
به نظرم فیلم برای تصویر سازی و شخصیت پردازی "سامورایی" و در واقع هر کدوم از شخصیت های دیگه موفق نبوده.
از لحاظ داستانی فیلم ضعف عمیق داشت و به خوبی به بیننده معرفی نمیشد.
متشکرم
اول اینکه قرار این شد که فصل سوم ، به اتفاقاتی که آخر فصل دوم رخ داده بپردازه واسه همین باید منتظر فصل سوم باشیم.
ولی از کمیک ها متوجه میشیم که آیرون فیست فقط یک نفر نیست ممکنه چندین آیرون فیست در دنیا داشته باشیم. و بعد اینکه آیرون فیست بودن این قابلیت رو هم داره که نیرو رو به سلاح (مثلا شمشیر یا تفنگ) منتقل کنه. رنگ های متفاوتی هم داره
بدون اسپویل!!!
سریال Gomorra بر پایه کتابی با همین نام توسط 'رابرتو ساویانو' نویسنده و روزنامه نگار در سال 2006 نوشته شده.
در سال 2008 هم فیلمی به نویسندگی خود 'ساویانو' ساخته شده و در سال 2014 شخص ساویانو این بار 'ماجرای گومورا' رو به تلویزیون اورده.
معنی لغوی گومورا (ممکنه بنده اشتباه کنم چون ممکنه به زبان ایتالیایی معنی مختلفی بده) در برخی از کتب به معنی قبرستان یا شهری هست که در کنار دریای مرگ قرار داره و بهوسیله خداوند نفرین شده هست.(ممکنه اشتباه کرده باشم)
ولی باز هم بی ربط به داستان نیست.
گومورا درواقع در حال بیان وضعیت مافیای (Camorra) اون هم بین داستان نسبتا جذاب و گیرای 'ساویانو' هست.
بی ربط نیست که بگیم 'رابرتو ساویانو' بعد از نوشتن گومورا مورد تهدید قرار گرفت و الان تحت مراقبت پلیس زندگی میکنه.
به گفته 'ساویانو'، مافیاهای 'سیسیل' و دیگر مافیاهای مطرح که احتمالا بارها توی آثار سینمایی یا تلویزیونی اسمشونو شنیدیم، در مقابل مافیای 'کامورا' درواقع جوک بیمزه ای بیش نیستن.
آمار و ارقام ضد و نقیض از کشته شده ها توسط مافیای 'کامورا' بیش از هزاران نفر در مدت کوتاهی هست. درواقع هنوز هیچ راهی برای متوقف کردن این مافیا وجود نداره و اتفاقا چیزی که سریال سعی میکنه همیشه یادآوری کنه، ضعیف بودن پلیس جلوی این مافیاست.
بخش عمده ای از فعالیت 'کامورا' در شهر ناپل ایتالیاست.
البته این به این معنا نیست که در شهر های دیگه و یا در کشور های دیگه فعال نیستن.
کامورا هم مثل مافیای سیسیل مجموعه ای از گروه های کوچک یا به قول ایتالیایی ها 'خانواده' های کوچک و بزرگ هست. اما تفاوتی که این مافیا با بقیه اینه که گروه ها مستقل از همدیگه کار میکنن و در نتیجه تقریبا هیج قانونی بین این گروه ها وجود نداره. بخاطر همین این مافیا بیرحم تر، قوی تر و با نفوذ تر از مافیای سیسیل هست. در واقع مافیای سیسیل تا زمانی که خانواده ها طمع نکنن شرایط برای همه به خوبی سپری میشه ولی در کامورا جنگ یک اتفاق طبیعیهست.
واکنش مردم نسبت به کامورا یکی دیگه از دلایل شکست ناپذیر بودن این مافیاست. چرا که این مافیا از دل خود این مردم بیدار شده و این مافیای بی رحم درواقع فرمانروای اون بخش از مردمه. پلیس توانایی مقابله با چنین مافیای قدرتمند و ریشه داری رو نداره و تنها زوری که میتونه بزنه، دستگیری رییس های گروه هاست و با دستگیری، رییس دیگر جایگزین میشه و دوباره همون داستان ها تکرار میشه. از اینجاست که ما با ذهن و ایده 'ساویانو' نویسنده گومورا آشنا میشیم.
خانواده ساواستانو بخش اعظمی از قدرت کامورا رو در اختیار دارن تا زمانی که شخصی به نام کونته باعث به خطر افتادن منافع این خانواده میشه و سریال گومورا از این نقطه شروع میشه.
شخصیت Ciro که سعی میکنه خانواده ساواستانو هارو قدرتمند کنه اما با مخالفت هایی رو به رو میشه و شخصیت Gennaro فرزند خانواده ساواستانو و آینده این نسل. همه این شخصیت ها نوید یک درام هیجان انگیز و اساسی رو میده.
ویژگی ای که سریال داره، فیلمبرداری اون هم از مناطق فقیر و یا مافیایی شهر ناپل هست. میشه برای اثبات این حرف، به ساختمان هایی اشاره کرد که سریال بیشترین تاکید رو براشون داره. ساختمون های مسکونی که درواقع دژ حکومتی کاموراست. مواد مخدر و بسیاری از فساد ها در کنار یا داخل این ساختمون ها انجام میشه.
شخصیت پردازی ها میشه گفت جزو بهترین شخصیت پردازی ها در تاریخ تلویزیون هستند. موزیک اگرچه یک نواخت و یک دست در تمام اپیزود هاست اما زیباست.
هیجانی بودن سریال نقطه قوت این مجموعه است. شخصیت ها هم به طبع توی این کامورای بیرحم احتمال دارن حذف بشن و این هم نقطه قوت دیگه از سریال.
یه نکته دیگه که من خیلی خوشم میاد اینه که سریال تا جایی که بتونه، داستان رو پیش میبره و براش فرقی نداره شخص اول باشه یا نه.
در کل سریالی بسیار زیباست و پیشنهاد میکنم حتما تماشا کنید.
ارادت
من فکر کنم ما کاربرها یا هرکسی که علاقمند به سینماست باید یک بار دیگه سر مفاهیم بحث کنیم.
دوست عزیز سینما هم مثل بقیه هنر هاست، ترویج خشونت دیگه چیه؟
راجع به این فیلم چون من قسمت هایی ازش دیدم میتونم بگم توی ژانر تخیلی ساخته شده ولی وقتی یه بخشی از خشونت به نمایش در میاد، به نظر شما ترویج خشونته؟
جدی میگم این بحث ها سر موسیقی مثل راک و متال هم میشه و حتی برای نقاشی هم میشه این نوع تفکرات رو عنوان کرد.
هنر بیان احساسی یا منطقی یک اتفاق است. حالا میخواد خشونت باشه یا هر چیز دیگه.الزاما هم هنر میتونه واقعیت نباشه.
قربانت
فیلم بسیار دیدنی و هنری بود و از بقیه دوستان دعوت میکنم حتما تماشا کنید.