@alfafilm
سلام و عرض ارادت ، البته این سریال فصل سوم دیگه از BBC پخش نمیشه و نتفلیکس حق انتشارش رو خریده و دیگه جزو Original Series نتفلیکس محسوب میشه
راجع به بحث کامنت گذاشتن ها و بازخورد کاربرا ، باید عرض کنم که این خوشمزگی و بی جنبگی کمترین بازخورد این جماعت هست و چون سایت تاینی رو مثال زدی ، ماه های آخر اینقدر کامنت های بی معنی و به قول خودشون (اگه دوست نداری نخون) میزاشتن که من بشخصه هیچ میلی به خوندن کامنت ها نداشتم. و اتفاقا من مخالف این هستم که بگیم این جماعت تینیجر هستن.
شاهد بودم که اکثرا سن بالا بودن و آخر کامنت ها به اجبار به بحث و در نهایت دعوای لفظی که من فلان میکنمو تو هیچی نیستی و اینا کشیده میشد. در واقع کامنت های زیر پست های تاینی به عنوان یک سایت جامع فیلم و سریال ، نمایانگر فرهنگ امروزی ما بود و روز به روز هم بدتر خواهد شد.
ارادت
دوستانی که سوال دارن Narcos چرا اینطور اسم عوض کرده:
سریال Narcos تا فصل سوم در کلمبیا بود و زندگی افرادی مثل پابلو اسکوبار و بقیه اعضای کارتل اون منطقه رو به نمایش گذاشته بود.
ولی فصل چهارم به دلیل اینکه هم از لحاظ زمانی و هم از مکانی با بقیه فصل های قبل فرق میکنه (اصطلاحاً آنتولوژی) بنابراین به راحتی با یه اسم دیگه شروع شده و این سریال (فصل چهارم) هیچ ربطی به فصل های گذشته نداره.
و قابل ذکره که الان تا چند فصل به کشور مکزیک پرداخته میشه و ممکنه بعد از اتمام داستان، یک Narcos دیگه در یک کشور دیگه ساخته بشه.
سلام دوست عزیز ولی با بخشی از صحبت های شما مخالفم. چون این "گام بلندی" که گفتید هالیوود برنداشته. تلاش یک عده ای فیلم ساز و نظریه پرداز بود که بعد از طی سالها زحمت و تو سری خوردن و مسخره شدن توسط عده ای کوته فکر ، حالا یک عده ای
پیدا شدن (البته با توجه به کامنت شما) کهبه این نتایج هم رسیدن.
و اتفاقا شاید شما از نظر داستان پردازی هالیوود رو جلوتر از گذشته بدونید ولی من به شدت مخالفم و معتقدم هرچیزی که الآن ساخته میشه بجز عده ای محدود که آثار فاخری میشن ، همگی قهرمان محور( سفید و سیاه) ، شعاری و در عمل هم به خلاف گفته هاشون عمل میکنن.
میتونیم لیست کنیم فیلم ها و سریال هارو و طبقه بندی کنیم که کدوم آثار توی بطن شخصیت ها خاکستری هستن و کدوم سفید و سیاه. و من چیزی به اسم بلوغ و نوآوری توی این لیست نمیبینم.مرسی
فصل 1: امتیاز 10 از 10
فصل 2: امتیاز 10 از 10
فصل 3: امتیاز 9 از 10
فصل 4: امتیاز 9 از 10
فصل 5: امتیاز 8 از 10
فصل 6 و پایانی: امتیاز 6 از 10
-------------
بدون اسپویل!
سریال "House of cards" به فارسی "خانه پوشالی" یکی از مهمترین سریال های این دهه هست و قطعا در آینده برداشت ها و الگوپذیری زیادی از این مجموعه خواهد شد. سریال برای "نتفلیکس" به عنوان اولین سریال اختصاصی این شبکه ، بیشترین اهمیت رو داره و در سال های اخیر خانه پوشالی نقش پاشنه آشیل رو داشت.
خانه پوشالی که برگرفته از مینی سریال سال 1990 ساخت انگلستان هست ، داستان شخصیتی هست به اسم فرانک آندروود با بازی خارقالعاده "کوین اسپیسی" این شخص برای رسیدن به قدرت بیشتر در مجلس ، کاخ سفید و هر ارگان دیگه مثل شرکت های خصوصی ، توانایی دست زدن به هر عملی داره.
این شخصیت بر پایه اندیشه های "ماکیاول"ـی ساخته شده و نکته مهمی که راجعبهش هست ، نوع شخصیت پردازی این مجموعه است خصوصا شخصیت فرانک آندروود. صحنه ابتدایی شروع سریال از تصادف یک خودرو با سگ همسایه شروع میشه و اینجاست که آندروود وارد میشه و رو به دوربین(ما) شروع میکنه به تعریف کردن از ویژگی های خودش. نقطه قوت سریال ، لحظاتی هست که فرانک با ما صحبت میکنه. مثلا اگر در جمعی شخصیت های سیاسی باشن و فرانک به همراه همسرش لبخند زنان و خوش رو با دیگران معاشرت میکنه ، یهو رو به دوربین میکنه و از وقاحت این جماعت صحبت میکنه و البته از قصد و نیت خودش.
ماکیاولیسم این توانایی رو به علاقهمندان این مکتب میده که " هدف وسیله را توجیه میکند" . البته باید بگیم این سریال تنها برپایه ماکیاولیسم نیست بلکه از شخصیت های سیاسی هم بهره گرفته. کسانی مثل وینستون چرچیل ، نیکسون و البته شباهت قابل تامل به کلینتون.
دنیای "خانه پوشالی" مثل اکثر سریال های مشابه ، آمریکایی هست. به هر حال ما خاورمیانهای ها با سیستم سیاسی کشور های غربی بخصوص آمریکا یا آشنایی بسیار کم داریم یا اصلا نداریم. اما سریال تا جای ممکن تونسته بسیاری از مسائل رو پالایش کنه و با داستانی جذاب و البته هیجانی ادامه بده.
رسانه ، شرکت های خصوصی و با نفوذ ، بازی با سیاستمداران ، نفوذ روی نمایندگان ، باج گیری و حتی قتل سیاسی ، اینها پله های ترقی فرانک به قدرت هستن.و چیزی که سریال سعی به بیانش داره ، ساده بودن مردم و البته بی کفایتی بسیاری از کسانی هست که در این سیستم کثیف فعالیت میکنن.
و بله این سریال بیشتر تم تاریک داره ولی با چنان داستان جذاب و پیچیده و البته قابل فهم سعی به پیش بردن اهداف داره و به نظر من سریال یک سر و گردن از بقیه سریال های ژانر سیاسی بالاتره.
هیجان سریال با توجه به ژانر ، به شدت قابل تحسین هست. که چطور هر قسمت حتی کم ارزش ترین ها ، هیجان داره و به نظر من این هم ویژگی هست که باید خانه پوشالی رو با دقت دید و لذت برد.
در آخر هم راجعبه فصل 6م و پایانی بگم بخاطر رسوایی هایی که برای "کوین اسپیسی" افشاگری شد ، حضور این بازیگر در فصل آخر به طور کل منتفی شد و حتی نتفلیکس حاضر نشد تصویر یا صدای این بازیگر رو قرار بده. و فصل آخر هم همونطور که امتیاز دادم تنها اسم سریال رو یدک میکشید وگرنه به نظر من
محتواش به فصل های فوق العاده قبل پشت کرد و البته این از اول بخاطر حضور نداشتن شخصیت فرانک ، قابل پیشبینی بود.
و "House of cards" شاهکاری بود که بخوبی تموم نشد ولی ارزش سریال همچنان به عنوان یکی از مهمترین سریال های این دهه محفوظه.
مرسی
امتیاز 8 از 10
کمی تا قسمتی اسپویل!!!
بالاخره بعد از 14 سال از انتشار قسمت اول ، حالا بعد از مدتها انتظار، قسمت دوم رو تماشا کردم.
میتونم بگم که استودیو پیکسار یکی از بهترین ، یا شاید بهترین استودیو انیمیشن سازی در هالیوود یا دنیا بود. بود! دقیقا شرح حال این استودیو هست که الآن زیر سلطه دیزنی فعالیت میکنه.
اول قبل از اینکه شروع کنم بگم مخاطب این انیمشن خصوصا این قسمت ،کودکان خردسال هست .در واقع اگر شما 14 سال پیش قسمت اول رو دیده باشید و با نگاه به اینکه با بهترین انیمیشن روبه رو هستید قطعا بعد از اتمام ، ناامید میشید.
قسمت دوم دقیقا از همونجا شروع میشه که قسمت اول به اتمام رسیده و ما حدود 2 ساعت در دنیای شگفت انگیزان سیر میکنیم.
در قسمت دوم ما با تلاش اشخاصی برای دوباره برگرداندن قهرمانان و کنش بیشتر خانواده آقای شگفت انگیز با همدیگه هستیم. دقیقا برخلاف قسمت اول که مرد خانواده برای فرار از روزمرگی و تکراری بودن زندگی خودش، با گروهی همکاری میکنه و فعالیت قهرمانانه که توسط دولت و مردم ممنوع شده رو از سر میگیره ، در قسمت دوم این زن خانواده اس که این نقش رو برعهده میگیره. ولی با نگاهی جدید و تلاش برای نشان دادن ذات واقعی قهرمانی به مردم. و اتفاقاتی که بعد می اوفته دقیقا همون اتفاقات قسمت اول هست و این قسمت جز الگو گیری از قسمت اول چیز جدیدی برای گفتن نداشت و درواقع شما(که شیفته قسمت اول هستید مثل من) میتونید پرونده شگفت انگیزان رو بعد از قسمت اول ببندید! چرا که قسمت دوم بیشتر بخاطر تجاری بودن ساخته شده و انصافا هم در باکس آفیس موفق بوده و مشخص هست که بسیاری از مردم از این قسمت لذت بردن.
البته از حق نگذریم کارگردانی Brad Bird به اندازه قسمت اول تحسین برانگیز بود و طبیعتا بعد از 14 سال ، قسمت دوم از جلوه های قوی تر و خلاقتری برخورداره.
اول صحبتم راجعبه پیکسار و دیزنی گفتم چون متاسفانه دیزنی خیلی علاقه خاصی به بازسازی فیلم ها و انیمیشن های موفق گذشته خودش داره و به نظر من اینکار تنها بخاطر تجاری بودن و نداشتن حرفی تازه برای گفتن کمپانی دیزنی هست و شگفت انگیزان قسمت دوم بیشترین ضربه رو از این موضوع خورده و شاید اگر پیکسار امروز جزوی از دیزنی نبود و فضای رقابتی بین استودیو ها حاکم بود ، میتونستیم شاهد جدیدترین و بهترین انیمیشن ها از این استودیو باشیم.
آخرین ویژگی هم که برای ما ایرانیا خیلی خاطره انگیزه ، دوبله قسمت اول هست که خصوصا برای ما ، بخش جدانشدنی از انیمیشن هست. و خوشحالم که قسمت دوم بعد از سالها دوباره با همون گویندگان قسمت اول دوبله شد و حتما حتما پیشنهاد میکنم ( با وجودی که مخالف دوبله هستم) این قسمت رو با دوبله ببینید.
فدا
با سلام. با تمام احترام خدمت دوستانی که کامنت گذاشتن، یه کم لحن تند برای حالا ابراز عقیده یک شخص که حالا هر عقیده ای هم که داشته باشه به نظر من نتیجه معکوس میده. سعی کنیم نظرات رو هرچند اشتباه باشه، با احترام نقد کنیم و برچسب به کسی نزنیم.
@gmwow
سلام خدمت شما، من معتقدم که فرهنگ و هنر هر کشوری جذابیت های خودش رو داره و البته شمارو درک میکنم ممکنه این نظر رو طی سال ها برای بخشی از فیلم های درپیت و وقت تلف کن ایرانی کسب کرده باشید ولی به هر حال نمیشه به کل سینمای یک کشور برچسب زد.
من اگر فرضاً از موسیقی سنتی ایرانی خوشم نمیاد، و بسیار افراد هم بودن که این موسیقی رو از ریشه نقد کردن، نمیام بگم کل موسیقی ایرانی از دم مزخرفه و میتونیم این حرف رو امروز ببینیم که تقریباً موسیقی ایرانی طی این سال ها فاتحهش خونده است.
و راجع به فیلم ایرانی، شما باید قبول کنید که شما تنها فیلم بین نیستید و مطمئن باشید افرادی مثل کیارستمی، فرهادیو... آدمهای الکی نبودن و اتفاقا بیشتر از من و شما فیلم دیدن و کتاب خوندن. و بسیار هم ادم تحصیل کرده هم هستن که همین الان در حال کار هستن.
و اینکه یادتون باشه، من، شما یا هر کس دیگه اگر میخواد راجع به سینما و هر هنری صحبت کنه اول باید از فرهنگ خودش صحبت کنه و بعد به بیرون بپردازه. مرسی
راستی راجعبه یکی از ویژگی های فیلم صامت و این فیلم یادم رفت بگم!
موسیقی
تاثیر گذار و فوق العاده. و چه بهتر که این موسیقی ، موسیقی فیلم صامت باشه؟
معرکه اس
امتیاز 10 از 10
یکی از بهترین فیلم های این دهه سینما!
قبل از اینکه بخواید فیلم رو تماشا کنید باید بدونید که اگر شیفته "Mad Max"ها ، "Avengers"ها و امثال این فیلم ها هستید رک باید بگم که از این فیلم لذت نخواهید برد.
"آرتیست" یا "هنرمند" قراره مارو به قعر هنر و تاریخ ببره. به نظر من این فیلم ثابت کرد که سینما تنها جلوه ویژه کامپیوتری و سر و صدا و جنگ و... نیست. سینما هم هنر هست و هنرمند با چالش هایی رو به رو است. پیشرفت تکنولوژی و پیدا شدن فیلم های ناطق ، به ظاهر نقش فیلم های صامت رو کم کرده اما دیدیدم که نه تنها کم نشده بلکه حتی فیلم ناطق در مقابل المان های بسیار خلاق و تاثیر گذار صامت نه تنها حرفی برای گفتن نداره بلکه شوخی خنده داری بیش نیست.
در این فیلم میبینیم که سینما ، تصویر ، نورپردازی و فرم است. محتوای این فیلم من میتونم ثابت کنم که بهترین و قوی ترین محتوای سینمایی این دهه هست(حداقل این دهه!)
بیش از این صحبت جایز نیست و شمارو دعوت میکنم که با تماشای این فیلم ، دقایقی از سینمای بی مفهوم و تجاری امروز فاصله بگیرید و از هنر لذت ببرید.
مرسی
@MohamMadreza22
سلام ، والا آره چون آخر دفندرز مرتبط هست با دردویل ، ببین.
ولی حتما نیازی نیست لوک کیج و آیرون فیست و جسیکا جونز رو ببینی ، چون به هر حال اشاره هایی توی همون دفندرز به سریال ها میشه و دفندرز هم یک سریال معمولی تر از این حرفاست.
واسه همین شما دفندرز رو اگر خواستی ببین . اگر هم ندیدی چون فصل سوم بیشتر به فصل اول میپردازه باز هم لطمهای به داستان نمیزنه.
سلام و عرض ارادت ، البته این سریال فصل سوم دیگه از BBC پخش نمیشه و نتفلیکس حق انتشارش رو خریده و دیگه جزو Original Series نتفلیکس محسوب میشه
راجع به بحث کامنت گذاشتن ها و بازخورد کاربرا ، باید عرض کنم که این خوشمزگی و بی جنبگی کمترین بازخورد این جماعت هست و چون سایت تاینی رو مثال زدی ، ماه های آخر اینقدر کامنت های بی معنی و به قول خودشون (اگه دوست نداری نخون) میزاشتن که من بشخصه هیچ میلی به خوندن کامنت ها نداشتم. و اتفاقا من مخالف این هستم که بگیم این جماعت تینیجر هستن.
شاهد بودم که اکثرا سن بالا بودن و آخر کامنت ها به اجبار به بحث و در نهایت دعوای لفظی که من فلان میکنمو تو هیچی نیستی و اینا کشیده میشد. در واقع کامنت های زیر پست های تاینی به عنوان یک سایت جامع فیلم و سریال ، نمایانگر فرهنگ امروزی ما بود و روز به روز هم بدتر خواهد شد.
ارادت
سریال Narcos تا فصل سوم در کلمبیا بود و زندگی افرادی مثل پابلو اسکوبار و بقیه اعضای کارتل اون منطقه رو به نمایش گذاشته بود.
ولی فصل چهارم به دلیل اینکه هم از لحاظ زمانی و هم از مکانی با بقیه فصل های قبل فرق میکنه (اصطلاحاً آنتولوژی) بنابراین به راحتی با یه اسم دیگه شروع شده و این سریال (فصل چهارم) هیچ ربطی به فصل های گذشته نداره.
و قابل ذکره که الان تا چند فصل به کشور مکزیک پرداخته میشه و ممکنه بعد از اتمام داستان، یک Narcos دیگه در یک کشور دیگه ساخته بشه.
پیدا شدن (البته با توجه به کامنت شما) کهبه این نتایج هم رسیدن.
و اتفاقا شاید شما از نظر داستان پردازی هالیوود رو جلوتر از گذشته بدونید ولی من به شدت مخالفم و معتقدم هرچیزی که الآن ساخته میشه بجز عده ای محدود که آثار فاخری میشن ، همگی قهرمان محور( سفید و سیاه) ، شعاری و در عمل هم به خلاف گفته هاشون عمل میکنن.
میتونیم لیست کنیم فیلم ها و سریال هارو و طبقه بندی کنیم که کدوم آثار توی بطن شخصیت ها خاکستری هستن و کدوم سفید و سیاه. و من چیزی به اسم بلوغ و نوآوری توی این لیست نمیبینم.مرسی
فصل 2: امتیاز 10 از 10
فصل 3: امتیاز 9 از 10
فصل 4: امتیاز 9 از 10
فصل 5: امتیاز 8 از 10
فصل 6 و پایانی: امتیاز 6 از 10
-------------
بدون اسپویل!
سریال "House of cards" به فارسی "خانه پوشالی" یکی از مهمترین سریال های این دهه هست و قطعا در آینده برداشت ها و الگوپذیری زیادی از این مجموعه خواهد شد. سریال برای "نتفلیکس" به عنوان اولین سریال اختصاصی این شبکه ، بیشترین اهمیت رو داره و در سال های اخیر خانه پوشالی نقش پاشنه آشیل رو داشت.
خانه پوشالی که برگرفته از مینی سریال سال 1990 ساخت انگلستان هست ، داستان شخصیتی هست به اسم فرانک آندروود با بازی خارقالعاده "کوین اسپیسی" این شخص برای رسیدن به قدرت بیشتر در مجلس ، کاخ سفید و هر ارگان دیگه مثل شرکت های خصوصی ، توانایی دست زدن به هر عملی داره.
این شخصیت بر پایه اندیشه های "ماکیاول"ـی ساخته شده و نکته مهمی که راجعبهش هست ، نوع شخصیت پردازی این مجموعه است خصوصا شخصیت فرانک آندروود. صحنه ابتدایی شروع سریال از تصادف یک خودرو با سگ همسایه شروع میشه و اینجاست که آندروود وارد میشه و رو به دوربین(ما) شروع میکنه به تعریف کردن از ویژگی های خودش. نقطه قوت سریال ، لحظاتی هست که فرانک با ما صحبت میکنه. مثلا اگر در جمعی شخصیت های سیاسی باشن و فرانک به همراه همسرش لبخند زنان و خوش رو با دیگران معاشرت میکنه ، یهو رو به دوربین میکنه و از وقاحت این جماعت صحبت میکنه و البته از قصد و نیت خودش.
ماکیاولیسم این توانایی رو به علاقهمندان این مکتب میده که " هدف وسیله را توجیه میکند" . البته باید بگیم این سریال تنها برپایه ماکیاولیسم نیست بلکه از شخصیت های سیاسی هم بهره گرفته. کسانی مثل وینستون چرچیل ، نیکسون و البته شباهت قابل تامل به کلینتون.
دنیای "خانه پوشالی" مثل اکثر سریال های مشابه ، آمریکایی هست. به هر حال ما خاورمیانهای ها با سیستم سیاسی کشور های غربی بخصوص آمریکا یا آشنایی بسیار کم داریم یا اصلا نداریم. اما سریال تا جای ممکن تونسته بسیاری از مسائل رو پالایش کنه و با داستانی جذاب و البته هیجانی ادامه بده.
رسانه ، شرکت های خصوصی و با نفوذ ، بازی با سیاستمداران ، نفوذ روی نمایندگان ، باج گیری و حتی قتل سیاسی ، اینها پله های ترقی فرانک به قدرت هستن.و چیزی که سریال سعی به بیانش داره ، ساده بودن مردم و البته بی کفایتی بسیاری از کسانی هست که در این سیستم کثیف فعالیت میکنن.
و بله این سریال بیشتر تم تاریک داره ولی با چنان داستان جذاب و پیچیده و البته قابل فهم سعی به پیش بردن اهداف داره و به نظر من سریال یک سر و گردن از بقیه سریال های ژانر سیاسی بالاتره.
هیجان سریال با توجه به ژانر ، به شدت قابل تحسین هست. که چطور هر قسمت حتی کم ارزش ترین ها ، هیجان داره و به نظر من این هم ویژگی هست که باید خانه پوشالی رو با دقت دید و لذت برد.
در آخر هم راجعبه فصل 6م و پایانی بگم بخاطر رسوایی هایی که برای "کوین اسپیسی" افشاگری شد ، حضور این بازیگر در فصل آخر به طور کل منتفی شد و حتی نتفلیکس حاضر نشد تصویر یا صدای این بازیگر رو قرار بده. و فصل آخر هم همونطور که امتیاز دادم تنها اسم سریال رو یدک میکشید وگرنه به نظر من
محتواش به فصل های فوق العاده قبل پشت کرد و البته این از اول بخاطر حضور نداشتن شخصیت فرانک ، قابل پیشبینی بود.
و "House of cards" شاهکاری بود که بخوبی تموم نشد ولی ارزش سریال همچنان به عنوان یکی از مهمترین سریال های این دهه محفوظه.
مرسی
کمی تا قسمتی اسپویل!!!
بالاخره بعد از 14 سال از انتشار قسمت اول ، حالا بعد از مدتها انتظار، قسمت دوم رو تماشا کردم.
میتونم بگم که استودیو پیکسار یکی از بهترین ، یا شاید بهترین استودیو انیمیشن سازی در هالیوود یا دنیا بود. بود! دقیقا شرح حال این استودیو هست که الآن زیر سلطه دیزنی فعالیت میکنه.
اول قبل از اینکه شروع کنم بگم مخاطب این انیمشن خصوصا این قسمت ،کودکان خردسال هست .در واقع اگر شما 14 سال پیش قسمت اول رو دیده باشید و با نگاه به اینکه با بهترین انیمیشن روبه رو هستید قطعا بعد از اتمام ، ناامید میشید.
قسمت دوم دقیقا از همونجا شروع میشه که قسمت اول به اتمام رسیده و ما حدود 2 ساعت در دنیای شگفت انگیزان سیر میکنیم.
در قسمت دوم ما با تلاش اشخاصی برای دوباره برگرداندن قهرمانان و کنش بیشتر خانواده آقای شگفت انگیز با همدیگه هستیم. دقیقا برخلاف قسمت اول که مرد خانواده برای فرار از روزمرگی و تکراری بودن زندگی خودش، با گروهی همکاری میکنه و فعالیت قهرمانانه که توسط دولت و مردم ممنوع شده رو از سر میگیره ، در قسمت دوم این زن خانواده اس که این نقش رو برعهده میگیره. ولی با نگاهی جدید و تلاش برای نشان دادن ذات واقعی قهرمانی به مردم. و اتفاقاتی که بعد می اوفته دقیقا همون اتفاقات قسمت اول هست و این قسمت جز الگو گیری از قسمت اول چیز جدیدی برای گفتن نداشت و درواقع شما(که شیفته قسمت اول هستید مثل من) میتونید پرونده شگفت انگیزان رو بعد از قسمت اول ببندید! چرا که قسمت دوم بیشتر بخاطر تجاری بودن ساخته شده و انصافا هم در باکس آفیس موفق بوده و مشخص هست که بسیاری از مردم از این قسمت لذت بردن.
البته از حق نگذریم کارگردانی Brad Bird به اندازه قسمت اول تحسین برانگیز بود و طبیعتا بعد از 14 سال ، قسمت دوم از جلوه های قوی تر و خلاقتری برخورداره.
اول صحبتم راجعبه پیکسار و دیزنی گفتم چون متاسفانه دیزنی خیلی علاقه خاصی به بازسازی فیلم ها و انیمیشن های موفق گذشته خودش داره و به نظر من اینکار تنها بخاطر تجاری بودن و نداشتن حرفی تازه برای گفتن کمپانی دیزنی هست و شگفت انگیزان قسمت دوم بیشترین ضربه رو از این موضوع خورده و شاید اگر پیکسار امروز جزوی از دیزنی نبود و فضای رقابتی بین استودیو ها حاکم بود ، میتونستیم شاهد جدیدترین و بهترین انیمیشن ها از این استودیو باشیم.
آخرین ویژگی هم که برای ما ایرانیا خیلی خاطره انگیزه ، دوبله قسمت اول هست که خصوصا برای ما ، بخش جدانشدنی از انیمیشن هست. و خوشحالم که قسمت دوم بعد از سالها دوباره با همون گویندگان قسمت اول دوبله شد و حتما حتما پیشنهاد میکنم ( با وجودی که مخالف دوبله هستم) این قسمت رو با دوبله ببینید.
فدا
با سلام. با تمام احترام خدمت دوستانی که کامنت گذاشتن، یه کم لحن تند برای حالا ابراز عقیده یک شخص که حالا هر عقیده ای هم که داشته باشه به نظر من نتیجه معکوس میده. سعی کنیم نظرات رو هرچند اشتباه باشه، با احترام نقد کنیم و برچسب به کسی نزنیم.
@gmwow
سلام خدمت شما، من معتقدم که فرهنگ و هنر هر کشوری جذابیت های خودش رو داره و البته شمارو درک میکنم ممکنه این نظر رو طی سال ها برای بخشی از فیلم های درپیت و وقت تلف کن ایرانی کسب کرده باشید ولی به هر حال نمیشه به کل سینمای یک کشور برچسب زد.
من اگر فرضاً از موسیقی سنتی ایرانی خوشم نمیاد، و بسیار افراد هم بودن که این موسیقی رو از ریشه نقد کردن، نمیام بگم کل موسیقی ایرانی از دم مزخرفه و میتونیم این حرف رو امروز ببینیم که تقریباً موسیقی ایرانی طی این سال ها فاتحهش خونده است.
و راجع به فیلم ایرانی، شما باید قبول کنید که شما تنها فیلم بین نیستید و مطمئن باشید افرادی مثل کیارستمی، فرهادیو... آدمهای الکی نبودن و اتفاقا بیشتر از من و شما فیلم دیدن و کتاب خوندن. و بسیار هم ادم تحصیل کرده هم هستن که همین الان در حال کار هستن.
و اینکه یادتون باشه، من، شما یا هر کس دیگه اگر میخواد راجع به سینما و هر هنری صحبت کنه اول باید از فرهنگ خودش صحبت کنه و بعد به بیرون بپردازه. مرسی
موسیقی
تاثیر گذار و فوق العاده. و چه بهتر که این موسیقی ، موسیقی فیلم صامت باشه؟
معرکه اس
یکی از بهترین فیلم های این دهه سینما!
قبل از اینکه بخواید فیلم رو تماشا کنید باید بدونید که اگر شیفته "Mad Max"ها ، "Avengers"ها و امثال این فیلم ها هستید رک باید بگم که از این فیلم لذت نخواهید برد.
"آرتیست" یا "هنرمند" قراره مارو به قعر هنر و تاریخ ببره. به نظر من این فیلم ثابت کرد که سینما تنها جلوه ویژه کامپیوتری و سر و صدا و جنگ و... نیست. سینما هم هنر هست و هنرمند با چالش هایی رو به رو است. پیشرفت تکنولوژی و پیدا شدن فیلم های ناطق ، به ظاهر نقش فیلم های صامت رو کم کرده اما دیدیدم که نه تنها کم نشده بلکه حتی فیلم ناطق در مقابل المان های بسیار خلاق و تاثیر گذار صامت نه تنها حرفی برای گفتن نداره بلکه شوخی خنده داری بیش نیست.
در این فیلم میبینیم که سینما ، تصویر ، نورپردازی و فرم است. محتوای این فیلم من میتونم ثابت کنم که بهترین و قوی ترین محتوای سینمایی این دهه هست(حداقل این دهه!)
بیش از این صحبت جایز نیست و شمارو دعوت میکنم که با تماشای این فیلم ، دقایقی از سینمای بی مفهوم و تجاری امروز فاصله بگیرید و از هنر لذت ببرید.
مرسی
سلام ، فصل دوم سریال تنها به معرفی پانیشر پرداخته و سریال پانیشر داستانش جدا از این سریال هست
سلام ، والا آره چون آخر دفندرز مرتبط هست با دردویل ، ببین.
ولی حتما نیازی نیست لوک کیج و آیرون فیست و جسیکا جونز رو ببینی ، چون به هر حال اشاره هایی توی همون دفندرز به سریال ها میشه و دفندرز هم یک سریال معمولی تر از این حرفاست.
واسه همین شما دفندرز رو اگر خواستی ببین . اگر هم ندیدی چون فصل سوم بیشتر به فصل اول میپردازه باز هم لطمهای به داستان نمیزنه.